Whiskybase

Glendronach 18YO er inne

WhatToDrink
Member Senior Senior Member
Posted on 20-02-2020 at 16:32 pm

Hei

Jeg har sikret meg noen flasker av denne, veldig sherrypregede, whiskyen.
Åpnet en av dem i går, å herregud, jeg har ikke smakt noe liknende.

Veldig spesielt, men jeg har få referansepunkter, da jeg er fersk i gamet.

Veldig mye bær, frukter og rare ting, mye mer enn feks Glenfarclas Family casks / Glenfarclas 25.

Jeg synes den var god, vil prøve meg frem med noen dråper vann å se hvordan den reagerer.

Den trenger sikkert litt tid i både åpnet flaske og i glasset etter at man har åpnet flasken.

Vinmonopolet har stort sett vært utsolgt for denne i ganske lang tid, men på Tirsdag kom det inn en hel haug.

I Oslo-området er det hvertfall ganske bra utvalg fremdeles, for de som er interessert.

Whiskien inne i flasken er vel rundt 23/24 år, dersom det kommer ut 18-åringer av denne i 2020, er det stor sannsynlighet for at innholdet er "en normal" 18 årig whisky.

Mulig de "krydrer" den litt med eventuelle gjenstående lagre av gammel whisky.

2019 er dog siste mulighet til å sikre seg 23/24 vintage for 1100 kr flasken. happy

Kan kanskje være ettertraktet fremover i tid også, om man vil selge en flaske.

Edited on 20-02-2020 at 16:35 pm
P.K.S
Expert Senior Senior Expert
Posted on 20-02-2020 at 20:07 pm

Hei, enig det er en fantastisk wisky. Var på distilleriet for ikke så lenge siden og spørte om akoratt det om den bare va pang nere som 18 år ijenn dei sa at dei tar det gradvis nedover i alder så nyt så lenge det varer=) men må sei synes 21yr og er fantastisk men annerledes en 18, meir krydder og ikke så tørr i munnen. Ambefales

Pks
single_malt_sipper
Posted on 22-02-2020 at 14:26 pm

Nydeleg whisky dette.

Meinar det står ein flaske dato bak heilt nede på flaska. 

WhatToDrink
Posted on 23-02-2020 at 21:27 pm

Ja, den kan være litt vanskelig å se, da det er sort skrift på veldig mørk whisky.

Mine er fra Juli 2019.

You need to join this group before you can add a reply

Whiskybase

Whiskybase is founded in 2007 with the goal to create the biggest resource of whisky information in the world. A community driven website built by and for whisky enthusiasts.  

Whiskybase B.V. 
Zwaanshals 530 
3035 KS Rotterdam 
The Netherlands 

KVK: 52072819
VAT: NL850288836B01

Copyright © 2021

Forgot your password?

Login